Dvasia šarvuose / Ghost in the Shell / Kôkaku Kidôtai (1995)


Dvasia šarvuose (angl. Ghost in the Shell) – 1995 m. japonų anime filmas, pastatytas pagal Masamunės Širo mangą tokiu pačiu pavadinimu. Veiksmas vyksta 2030 metų Japonijoje, NewPorto mieste. Pasaulis ateityje, pažvelgus iš išorės, gal labai ir nepasikeitęs, tačiau technologijų vystymasis sąlygoja kibernetizacijos ir virtualiosios erdvės plėtimasi – riba tarp fizinio ir virtualaus pasaulio nyksta. Iš vienos pusės, žmogus įgyja vis daugiau kibernetinių implantų ar tampa visišku kiborgu, netgi daro elektronines savo sąmonės kopijas, kita vertus, kuriamas dirbtinis intelektas bei sudėtingos programos pamažu pradeda suvokti save kaip individus. Ateityje pareigūnai, atliekantys svarbias pareigas, ir, šiaip, vis daugiau asmenų naudoja specifinius smegenų inplantus ar visiškai kibernetizuojasi, pasilikdami vienintelį biologinį audinį – smegenis. Bevielės technologijos sujungia tokias kibersmegenis su tinklu ir leidžia naudotis jo resursais bei palaikyti ryšį, kur bebūtum, ką beveiktum, realiame pasaulyje. Tačiau kartu su naujomis technologijomis iškyla ir nauji pavojai – atsiranda naujos ligos kaip kibersmegenų autizmas ar sklerozė bei kur kas padidėja hakerių keliamas pavojus. Tampa įmanoma užvaldyti ne tik priešininko kompiuterius, bet ir jo kompiuterinius implantus bei mechanines dalis, ko pasekoje, valdyti kūno judėjimą, į smegenis siunčiamą nervų informaciją, keisti atmintį.